[5 minut čtení] Instituce se dnes předhánějí v PR oznámeních o investicích do Bitcoinu i plánovaných startech obchodních platforem pro obchodování kryptoměn. Co to ale vlastně přesně pro kryptosféry znamená a je to ve skutečnosti vůbec dobrá zpráva? Je to jen necelé dva týdny, co svět překvapila PR akce americké platební společnosti PayPal Holdings, která formou lehce vágní tiskové zprávy světu dávala na vědomí, že bere na milost Bitcoin (a některé další vybrané kryptoměny) a umožní svým klientům nákup, prodej a držení kryptoaktiv přímo z jejich PayPal účtu. Dokonce prý do budoucna plánuje integrovat možnost placení kryptoměnami u obchodníků ve své platební síti. Přestože ve zprávě nic nenasvědčovalo, že by plánovaný krok jakkoli pomohl přímé expozici uživatelů kryptoměnám a jejich spotovým trhům, zpráva Bitcoinu během pouhých dvou následujících dnů přidala 19 miliard dolarů tržní kapitalizace.