Podívejte se na záznamy přednášek z konference Devel.cz 2019

Publikováno: 6.12.2019

IoT, vývoj hardware a JavaScript. To byla hlavní témata letošní konference Devel.cz 2019. Podívejte se na záznamy přednášek.

Celý článek

Celý program konference najdete na devel.cz.

Štěpán Bechynský: Hardware pro IoT projekty nejen pro hobby, ale i pro průmysl

Celá přednáška je o tom, jak si nenaběhnout s výběrem hardware pro IoT projekt, jak správně rozlišit hardware pro PoC od hardware pro MVP a také o tom, co to vlastně PoC a MVP je. Uvidíte příklady z praxe, kdy nevhodný hardware celý projekt zkomplikoval a naopak, kdy vhodně zvolený hardware vše značně urychlil. Příznivci Raspberry Pi se dozví, proč je to ten nejhorší hardware na IoT a odpůrci uvidí, proč je Raspberry Pi pro IoT ta nejlepší volba.


Patrick Zandl: Open source software, hardware, 3D tiskárny a tvrdý business – jak to jde dohromady

Co všechno musíte udělat, abyste měli nejlepší open source tiskárnu na světě, vyráběli ji v Praze vedle holešovického nádraží, nechali ji každého vylepšit i okopírovat a ještě na tom vydělali? Tiskárna je souhra hardware, firmware, software pro přípravu tiskových podkladů a hromady dalších drobností, které spolu musí ladit. Na této přednášce se nenaučíte: programovat tiskárnu, pájet na PCB. V rámci přednášky existuje riziko, že dostanete nutkavou potřebuji si ji pořídit, vylepšit a dokázat přednášejícímu, že neměl pravdu (v čem, to už si nevzpomínáte).


Petr Burian: Rychlý nebo pomalý web?

Když vyvíjíte a provozujete web pro sportovní fanoušky, kde jde o vteřiny, máte ho pekelně rychlý. Co ale znamená rychlý web? A jak změřit to „pekelně“? Ukážeme si techniky měření a zrychlování produktu pro 85 milionů uživatelů z celého světa, které se hodí i pro každý jiný web.


Ondřej Kokeš: Zpracování dat z veřejných zdrojů

Český stát se v posledních letech otevírá občanům a nabízí víc a víc dat o své činnosti. Co s tim můžeme jako veřejnost dělat a co se v datech dá najít? Bohužel to není o stažení čistého CSV z jedné centrální databáze, cesta je poněkud trnitější. Ukážeme si, kde všude narazíme na problémy a jak se dostat do kýženého cíle, kdy budeme moci na základě dat odpovídat na otázky ohledně hospodaření státu.


Michal Bláha: Hlídač státu – infrastruktura pro TB dat a OCR peklo

Nahlédnutí do technických střev Hlídače státu, zpracování TB dat a co s nimi všechno děláme. A taky o naší distribuované OCR platformě, která na pár slabých strojích zpracuje 800.000 stránek denně. Už 9 měsíců.


Ondřej Žára: O pravém významu zkratky IoT

Výprava za hardwarovým osvícením o několika mezinárodních dějstvích. Odlehčený příběh o internetu věcí, genetických algoritmech, 3D tisku, JavaScriptu a dalších.


Michal Illich: Vývojáři staví letadlo

Jak se staví hardware ve firmě, kde jste dosud dělali jen software? Co je potřeba zařídit a vědět, v čem se postup liší. Navíc, v letadle je i tak softwaru dost: jak programovat systém řízení letadla, jak zpracováváme informace ze sensorů a kdy budou letadla plně autonomní?


Marcel Šulek: Zpraste svoje kódy


Ondřej Voves: Jak přepsat monolit do mikroslužeb?


Martin Hassman: Jak se tvoří addony pro World of Warcraft


Ondřej Hlaváček: Životní cyklus featury

Rychle a agilně dodávat nové featury všichni umíme, nebo to aspoň tvrdíme. Nestresujeme se bugy a nedokonalostmi. Důležité je, že je kód rychle v produkci, uživatelé šťastní, adopce novinky blesková. Uplyne pár měsíců (nebo let) a rychle nahozená featura se přilepí na produkt jak příslovečný psí exkrement. A jednoho krásného dne jí potřebujeme updatnout na vyšší, zpětně nekompatibilní, verzi, nahradit jiným řešením nebo jen prostě vypnout. A tady začínají naše těžkosti, přijďte si poslechnout, jak nám to vůbec nejde.


Karol Danko: JavaScript – najlepší jazyk pre váš startup

MVP z pohľadu programátora: ukážem prečo je JavaScript správnou cestou pre MVP a ktoré tooly a libraries používame na to aby sme vedeli vytvoriť životaschopné a škálovateľné projekty postavené na najnovších technológiach.


Daniel Steigerwald: WYSIWYG je šik! (když funguje)

Historie a budoucnost contentEditable editorů.


Nahoru
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte. Další informace